HORIZON GRAND PRIX 2019, Ostrava, Trojhalí Nová Karolina středa a čtvrtek 17. a 18. dubna 2019 9:00-16:30

Název

HORIZON GRAND PRIX 2019, Ostrava, Trojhalí Nová Karolina středa a čtvrtek 17. a 18. dubna 2019 9:00-16:30

Popis

Letos závody školních týmů s RC modely poháněnými elektřinou z vodíkových článků v rámci Horizon Grand Prix zavítaly do Ostravy, areálu historického Trojhalí Nová Karolina v centru města. Školní týmy s podporou univerzit nebo firem připravily RC modely poháněné elektřinou vyráběnou z vodíku, které napájejí baterie a ty pak elektromotory. Hodnotil se v rámci vytrvalostních jízd počet najetých kol a tím ujetá vzdálenost RC modelu a efektivita, tedy spotřeba vodíku. Školní týmy prokázaly své projekční, konstrukční, materiálové znalosti a samozřejmě i strategii závodu, ovládání modelů a umění jízdy s důrazem na rychlost a rekuperaci. Aby byli co nejrychlejší a nejúspornější zároveň, tedy ve dvou věcech, které jdou proti sobě.

Asociace elektromobilového průmyslu ASEP na místě předváděla jak klasické bateriové elektromobily, tak ve spolupráci s VŠB-TUO aplikaci vodíkového článku v elektromobilu Kaipan. Zde škola ukázala možnost 3 vyměnitelných modulů pohonu v jednom vozidle, spalovací, bateriový a vodíkový článek.
Kromě poradenství na stánku ASEP byly promítány testy elektrovozidel a nabízena možnost svezení v nich nebo pro mladší účastníky vyzkoušení elektrokár a hoverboardů.

První den byl tým VŠB-TUO třetí, po druhém dni celkově čtvrtý. Na VŠB-TU Ostrava se vodíku věnují dlouhodobě jak po teoretické, tak praktické stránce. Navíc to kluky a holky (ano, byly v některých týmech) baví a nutí kombinovat elektrický pohon s palivovým článkem a baterkami, jelikož to auto jezdí na baterky, kontinuálně doplňované elektřinou z palivového článku, napájeného bombičkami s vodíkem. Velikostně o něco většími než jsou do sifonu. Na závod byl limit 20 bombiček s vodíkem, ti nejlepší jich spotřebovali jen 8. Všichni měli k dispozici stejnou stavebnici - viz obrázky - a měli ukázat, co s ní dovedou.

V závodě šlo o to ujet co největší vzdálenost, takže musí dobře jet nejkratší dráhou v poměrně hodně členité trati s ostrými zatáčkami, šikanami a vracečkami, nesejmout přitom soupeře, nebýt sám sejmut, nebourat, přizpůsobovat se měnící se adhezi pneumatik z hlediska teploty i ojetí jako v běžném silničním závodě, hodně rekuperovat a včas vyměnit bombičku za další.

Palivový článek totiž vyrábí elektřinu více méně konstantně, vybíjení/nabíjení baterie se však řídí jízdou. Taky včas vyměnit piloty, co sedí na vyvýšené tribuně 6 hodin a musí být neustále ve střehu, bavíme se o středoškolácích. A jsou tam i takové špeky, jako že mohou dojít baterky ve vysílačce.

Období

Statistiky

  • 27 fotek
  • 0 se líbí

Kategorie a štítky

Nastavení

Nahlásit album
Reklama

Pokračujte v prohlížení

Jestli se vám album líbí…

Přihlásit se na Rajče Prohlédnout znovu
Spustit prezentaci Zastavit
TIPZměny uložíte také pokračováním na další fotku či video a zrušíte je klávesou ESC.
Přidejte do popisu štítky (např. #svatba #cestování) a fotku či video tak objeví více lidí.
HORIZON GRAND PRIX 2019, Ostrava, Trojhalí Nová Karolina středa a čtvrtek 17. a 18. dubna 2019 9:00-16:30
Komentáře Přidat